Cesta sa skončí, jazda pokračuje. Vôbec najväčší motor spoločnosti Brixton je pripravený trhať asfalt. Rad Crossfire 500, ktorý bol navrhnutý v srdci Európy, prináša pulznú agilitu do ulíc všade. Úplne nový smer v dizajne motocyklov Brixton.
Zaradené v kategóriách: BRIXTON Motocykle CESTNÉ ENDURO
Paleta nezničiteľného radového dvojvalcového motora Brixton je výrazne rozšírená o Crossfire 500 XC. Dlhší zdvih odpruženia, 19-palcové predné koleso, vyššie riadidlá a Pirelli Scorpion Rally STR dávajú najnovšiemu Crossfire 500 rezervy, ktoré potrebuje na to, aby si udržal svoj vlastný off-road. A je toho oveľa viac: klzné lišty, ochranné lišty a maska chladiča sú už v štandardnej výbave modelu XC rovnako prirodzene ako nové ráfiky s prekríženými lúčmi, ploché sedadlo, čierne podložky nádrže a zvýšený blatník.
Prekvapivý vedľajší efekt novej geometrie: pravdepodobne najlepšia ovládateľnosť Crossfire aj na asfalte. Nový Brixton Crossfire 500 XC prináša strednú triedu v špičkovej forme.
Crossfire 500 XC je tiež vybavený nezničiteľným dvojvalcovým radovým motorom so zdvihovým objemom 486 cm3, výkonom 35 kW (47,6 k) a krútiacim momentom 43 Nm. V segmente A2 posúva hranicu zákonom povoleného výkonového spektra a napriek tomu v spodnom pásme otáčok drží na plyne mäkko a suverénne – ideálne pre jazdu v teréne.
Nastaviteľné prvky pruženia pochádzajú od Kayaba/KYB a so zdvihom 150 mm vpredu a 130 mm vzadu majú dostatočné rezervy pre zadné cesty a ľahší terén. Upside-down vidlica je nastaviteľná v kompresii, centrálny tlmič v predpätí pružiny a odskoku. Kombinácia odpruženia a rozmerov kolies však posúva XC na novú úroveň ovládateľnosti aj na asfalte. Žiadny Crossfire s objemom 500 cm3 sa v zákrutách nepohybuje plynulejšie a žiadny sa necíti rýchlejšie.
So štandardným ochranným rámom je 500 XC pripravený na to, čo si nechcete pripustiť, ale stane sa to v teréne: prvé prevrátenie, prvý pád. Ochrana motora tiež chráni motor pred tvrdými nárazmi a s maskou chladiča a ochranou predných svetlometov je XC z výroby vybavené aj na nárazy kamienkov.
Hydraulicky ovládaná brzda J.Juan sa obzvlášť dobre hodí ku geometrii vyššieho Crossfire 500 XC a jej prednosti sú obzvlášť viditeľné pri brzdení a zatáčaní do zákrut. S príjemne mäkkým bodom počiatočného tlaku a lineárnym spomalením pracuje radiálny 4-piestikový strmeň na 320 mm brzdovom kotúči vpredu a 2-piestikový strmeň na 240 mm kotúči vzadu.
S veľkým 19-palcovým predným kolesom a 17-palcovým zadným má Crossfire 500 XC rozmery na prašné cesty. V spojení s dlhším zdvihom odpruženia mu to dáva značnú svetlú výšku – čo je dôležité pri jazde v teréne, ale aj na asfalte vďaka väčšej svetlej výške. Nádrž navyše poskyte lepšie uzavretie/kontakt kolien a väčšiu kontrolu.
Hlboký, bohatý hukot, ktorému sa žiadny iný motor v tejto triede kubatúry nevyrovná. Výfukový systém Crossfire je vyrobený výhradne z nehrdzavejúcej ocele. S plochým predným tlmičom a brúseným kónicovo-oválnym zadným tlmičom je to skutočná pastva pre oči aj vo verzii EU5.
Inverzný LC displej vám prináša všetky dôležité informácie jasne a dobre viditeľné na klasickom okrúhlom displeji: rýchlomer, otáčky a ukazovateľ zaradeného stupňa, počítadlo kilometrov, palivo, diaľkové svetlá a ukazovatele smeru, hodiny, kontrola nabíjania batérie, kontrolka ABS, tlak oleja a kontrolka teploty chladiacej kvapaliny.
Svetlá pre denné svietenie, diaľkové svetlá a diskrétne smerovky – XC prichádza so systémom full LED osvetlenia pre dobrú viditeľnosť a optimálne osvetlenie vozovky aj za zlých svetelných podmienok.
Dvojkanálový ABS od Bosch vo verzii 9.1 s hmotnosťou iba 640 gramov zaisťuje bezpečné spomalenie v nebezpečných situáciách. Ťažisko, valivý obvod a niekoľko ďalších parametrov zohľadnil Bosch v spolupráci s Brixton Motorcycles pri kalibrácii pre Crossfire 500 XC.
Typ motora: 2 valec, 4T, vodou chladený
Objem: 486 cm3
Max.výkon: 35 kW pri 8,500 ot. / min
Max. krútiaci moment: 43Mn pri 6750 ot. / min
Zapaľovanie: ECU
Prevodovka: 6 stupňová
Brzdy predná / zadná: kotúčová ABS Ø320mm / kotúčová ABS Ø240mm
Predná pneu: 110/80 ZR19
Zadná pneu: 150/60 ZR17
Hmotnosť: 195 kg
Dĺžka: 2164 mm
Šírka: 851 mm
Výška: 1203 mm
Výška sedadla: 839 mm
Objem palivovej nádrže: 13,5 L
Spotreba paliva: 4,0 L/100 km
CO2 emisie: 92 g/km
Technická maximálna rýchlosť: 160 km / hod
Výrobca | BRIXTON |
Typ motora: | radový dvojvalec s elektronickým vstrekovaním paliva |
Hmotnosť: | 194 kg |
Objem nádrže: | 13.5 l |
Výkon motora: | 35 kW |
Pohon: | reťazou, zadného kolesa |
Chladenie motora: | vodou |
Prevodovka: | manuálna, 6 stupňová |
Homologizácia: | EURO 5 |
Veľkosť predného kolesa | 19 " |
Veľkosť zadného kolesa | 17 " |
Brzdový systém | ABS |
Typ vodičského preukazu | A - veľký mtotocykel, A2 - motocykel do 35kW |
Objem motora: | 486 ccm |